1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len “VOP”) upravujú práva a povinnosti, obchodné vzťahy strán pri uzatváraní kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim: ZLATÝ PRÍSTAV s.r.o., so sídlom Cintorínska 9, 811 08 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, IČO: 51 231 468, zapísaným v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 124242/B, ktorý je prevádzkovateľom internetovej stránky www.zlatypristav.sk (ďalej len “predávajúci”).
1.2. Základnou povinnosťou kupujúceho pred objednaním tovaru je dôkladne sa oboznámiť s VOP, ktoré sa pre kupujúceho stávajú záväznými objednaním tovaru alebo služieb.
1.3. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol oboznámený s reklamačným postupom predávajúceho (článok 7. týchto VOP) a súhlasí s tým, že tieto VOP a ich podmienky sa budú vzťahovať na kúpnu zmluvu uzavretú prostredníctvom internetového obchodu, ktorý prevádzkuje predávajúci na internetovej stránke www.zlatypristav.sk, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu a na vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru. Na tieto VOP je kupujúci dostatočným spôsobom vopred vlastným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť.
1.4. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od VOP, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred VOP.
2. DEFINÍCIA POJMOV A SKRATIEK
2.1. E-shop – je internetový obchod prevádzkovaný predávajúcim na internetovej adrese: www.zlatypristav.sk. Kupujúci – je fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do obchodného vzťahu s predávajúcim ako odberateľ (zákazník) tovarov alebo služieb od predávajúceho prostredníctvom internetového obchodu, E-shopu predávajúceho.
Kupujúci spotrebiteľ – je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy s predávajúcim nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
Kupujúci podnikateľ – je fyzická alebo právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy s predávajúcim jedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Investičné produkty – sú tovary ako investičné zlato, striebro a iné drahé kovy v rôznych podobách ako napr. mince, tehličky, zliatky, a tovary, ktorých cena v E-shope je priebežne aktualizovaná. Produkty s pevnou cenou – sú všetky produkty v E-shope s výnimkou investičných produktov.
NBS – je skrátené označenie Národnej banky Slovenska.
ČNB – je skrátené označenie Českej národnej banky.
3. OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
3.1. Základnou povinnosťou kupujúceho je riadne a pravdivé vyplnenie všetkých požadovaných údajov a náležitostí uvedených v objednávkovom formulári E-shopu.
3.2. Pokiaľ je kupujúcim podnikateľ, zodpovedá za správnosť dodacích a fakturačných údajov. Tieto údaje musia korešpondovať s údajmi uvedenými v obchodnom, živnostenskom, či inom registri, v ktorom je podnikateľ evidovaný.
3.3. Predávajúci je oprávnený, v závislosti na charaktere objednávky, množstve tovaru, výške ceny a pod., požiadať kupujúceho o autorizáciu objednávky vhodným spôsobom ako napr. e-mailom, alebo telefonicky. Objednávka sa považuje za neplatnú v prípade, že kupujúci túto autorizáciu požadovaným spôsobom odmietne uskutočniť.
3.4. Predávajúci môže odmietnuť realizáciu objednávky v prípade nesprávneho zápisu zverejnenej aktuálnej ceny (o tejto skutočnosti bude kupujúci neodkladne informovaný e-mailom), ak objednávku považuje za neserióznu alebo pochybnú, ak kupujúci v minulosti meškal s úhradou ceny za objednaný tovar, prípadne nesplnil iné podmienky alebo záväzky z hľadiska odberu tovaru, ak kupujúci uvedie v objednávke požiadavky, ktoré sú v rozpore s týmito VOP, alebo uvedie nesprávne údaje, ak kupujúci odmietne potvrdiť e-mailom telefonickú objednávku, prípadne nebude odpovedať na výzvy predávajúceho.
3.5. K uzatvoreniu Kúpnej zmluvy dochádza nasledovným spôsobom. Objednávka kupujúceho vykonaná telefonicky alebo prostredníctvom E-shopu sa považuje za návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy na tovar uvedený v objednávke. Kúpna zmluva na tovar uvedený v objednávke medzi kupujúcim a predávajúcim je uzatvorená v okamihu potvrdenia objednávky zo strany predávajúceho. Potvrdenie objednávky zo strany predávajúceho je akceptácia návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Po odoslaní objednávky, kupujúci obratom obdrží e-mailom automatizovanú správu o úspešnom odoslaní objednávky (1. e-mail), ktorá nemá účinky akceptácie návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Následne po preverení dostupnosti tovarov v objednávke predávajúci zašle kupujúcemu potvrdenie objednávky (2. e-mail), ktoré má účinky akceptácie objednávky – návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
3.6. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy. Uzatvorením kúpnej zmluvy vzniká záväzok predávajúceho odovzdať predmet kúpy kupujúcemu na jednej strane a záväzok kupujúceho predmet kúpy prevziať a zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu v zmysle objednávky z E-shopu.
3.7. Stornovanie objednávky, resp. zrušenie kúpnej zmluvy, je možné len po vzájomnej dohode predávajúceho s kupujúcim alebo jednostranne výlučne na základe dôvodov na odstúpenie od zmluvy uvedených v príslušnom zákone (zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov) a v týchto VOP.
4. KÚPNA CENA A PLATBA
4.1. Cena produktov s pevnou cenou uvedená v E-shope je koncovou cenou samotného tovaru, vrátane všetkých daní a poplatkov (s výnimkou ďalších nákladov podľa spôsobu dopravy a platby).
4.2. Cena investičných produktov uvedená v E-shope je cenou platnou v okamihu realizácie objednávky. Ceny sa aktualizujú každú minútu v závislosti od pohybu cien na burze s drahými kovmi a na vývoji kurzu EUR/USD. Ceny sa aktualizujú aj v priebehu objednávky.
4.3. Cena nevydaných mincí, medailí alebo iných investičných produktov je stanovená na základe očakávaných predbežných cien mincí, medailí alebo iných investičných produktov. V prípade zvýšenia cien zo strany NBS, ČNB prípadne iného eminenta a ak kupujúci už uhradil cenu vo výške predpokladanej predajnej ceny, vyhradzuje si predávajúci právo účtovať pred dodaním tovaru vzniknutý rozdiel. V prípade, že kupujúci navýšenie nebude akceptovať, má právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí v plnej výške už zaplatenej čiastky zálohy dohodnutým spôsobom.
4.4. Platbu za investičné produkty, ako aj produkty s pevnou cenou je možné zrealizovať:
v hotovosti v sídle predávajúceho, podľa § 4 zákona č. 394/2012 Z.z. o obmedzení platieb v hotovosti v znení neskorších predpisov iba do výšky 15.000,- Eur, vyššie čiastky je možné platiť iba bankovým prevodom;
platbou prevodom na bankový účet predávajúceho.
4.5. Faktúra vystavená na základe kúpnej zmluvy slúži zároveň ako účtovný (daňový) doklad. Predávajúci je platcom DPH. K cene tovaru sú pripočítané dodacie náklady pozostávajúce predovšetkým z nákladov na dopravu tovaru na miesto určené kupujúcim, náklady na poistenie tovaru, balné, prípadne poplatky spojené s realizáciou úhrady za objednaný tovar.
4.6. V prípade platby vopred formou zálohovej faktúry je kúpna cena považovaná za uhradenú po pripísaní celej čiastky kúpnej ceny objednaného tovaru, vrátane dodacích nákladov, na účet predávajúceho.
4.7. Vlastnícke právo k akémukoľvek tovaru podľa týchto VOP prechádza na kupujúceho úhradou celej kúpnej ceny tovaru.
5. SPORENIE
5.1. Predávajúci prostredníctvom E-shopu poskytuje taktiež produkty – sporiace programy, ktorých predmetom je sporenie na investičné produkty, čiže pravidelný nákup časti investičných produktov, pričom kupujúci si podľa vlastného uváženia, vlastných potrieb a možností zvolí konkrétny sporiaci program; ďalšie podmienky sporiacich produktov sú zverejnené na stránkach E-shopu, resp. sú predmetom osobitnej zmluvy.
5.2. Pri sporiacich programoch kupujúci vkladá na účet predávajúceho finančné prostriedky – časť kúpnej ceny postupne a pravidelne, alebo aj mimoriadnymi vkladmi. Minimálny vklad pre jednotlivý sporiaci program je uvedený na stránkach E-shopu. resp. je predmetom osobitnej zmluvy.
5.3. Predávajúci nakupuje investičné produkty podľa aktuálnej situácie na trhu, pričom kupujúcemu predáva investičný produkt za cenu najvýhodnejšiu v určitom časovom období, ktorým je spravidla jeden kalendárny mesiac, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
5.4. Po nasporení celej kúpnej ceny investičného produktu predávajúci dodá kupujúcemu investičný produkt – tovar postupom podľa článku 6. týchto VOP.
6. DODANIE TOVARU
6.1. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný objednaný tovar dodať kupujúcemu v lehote do 60 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy. Kupujúci túto dodaciu lehotu bez výhrad akceptuje.
6.2. Vo výnimočných prípadoch po predchádzajúcom upozornení zo strany predávajúceho môže byť dodacia lehota dlhšia ako 60 dní, a to najmä v prípadoch keď dodanie tovaru závisí od činnosti, alebo výroby tretej strany. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať tovar v lehote do 60 dní, a zo strany predávajúceho nedošlo ani k predchádzajúcemu upozorneniu na dlhšiu dodaciu lehotu, kupujúci vyzve predávajúceho, aby dodal tovar v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve. Kupujúci zároveň berie na vedomie, že pri plnení záväzkov predávajúceho majú dodacie lehoty uvedené v E-shope orientačný charakter, nakoľko produkty s pevnou cenou a predovšetkým investičné produkty sú závislé od dostupnosti na trhu.
6.3. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme do piatich pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve alebo výzve predávajúceho na prevzatie tovaru, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov (predovšetkým náhrada škody zapríčinená poklesom cien produktov na trhu, náklady vynaložené na neúspešné doručenie objednávky a pod.). Po uplynutí piatich pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
6.4. Pokiaľ kupujúci zvolil v objednávke osobný odber, informuje predávajúci kupujúceho o možnom termíne odberu. Osobný odber je možný v sídle predávajúceho na adrese Cintorínska 9, 811 08 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, alebo na inom mieste podľa predchádzajúcej dohody kupujúceho s predávajúcim.
6.5. Pokiaľ kupujúci zvolil v objednávke doručenie tovaru kuriérom alebo poštou, je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar, ako aj jeho obal, bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca.
6.6. Zásielka je vždy poistená na plnú hodnotu tovaru, najviac však na sumu 20.000,- EUR. Tovar je odosielaný ako cenný list, prípadne ako cenný balík. Poistenie zásielky a formu odoslania tovaru si zvolí kupujúci pri objednávke. Poplatky za jednotlivé spôsoby doručenia sú špecifikované na internetovej stránke E-shopu.
6.7. V prípade, ak kupujúcemu nebude doručená zásielka, o odoslaní ktorej bol informovaný predávajúcim alebo je zásielka poškodená, je kupujúci povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať predávajúceho telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho +421 907 771 772, alebo prostredníctvom e-mailu: info@zlatypristav.sk.
6.8. Kupujúci je oprávnený pri prevzatí tovaru (osobnom aj neosobnom) skontrolovať obsah balenia. Pri doručení kuriérom je v prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúci povinný bezodkladne spísať škodový zápis na mieste o poškodení resp. neúplnosti balenia. Neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia. Pri osobnom odbere je kupujúci povinný skontrolovať si obsah balenia, nakoľko pri dodatočnej reklamácii bude kupujúci povinný preukázať neúplnosť balenia pri jeho prevzatí.
7. ZÁRUKA A REKLAMÁCIA TOVARU
7.1. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, vzťahuje sa na tovar záručná doba 24 mesiacov. Ak je kupujúcim podnikateľ, vzťahuje sa na tovar záručná doba daná výrobcom tovaru. Záručná doba začína plynúť odo dňa doručenia alebo osobného odovzdania tovaru kupujúcemu.
7.2. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
7.3. Kupujúci je povinný po prevzatí tovaru skontrolovať množstvo a kvalitu dodaného tovaru a o jednotlivých zistených vadách tovaru ihneď informovať predávajúceho prostredníctvom e-mailovej správy na adresu: info@zlatypristav.sk.
7.4. Prevzatie poškodeného balíka je na zodpovednosti kupujúceho. Nároky z neskoršie zistených vád takto poškodeného tovaru si bude môcť kupujúci uplatniť len ak preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od dopravcu.
7.5. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
7.6. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
7.7. Reklamácia musí obsahovať podrobný popis zistenej vady, číslo objednávky a kópiu faktúry. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie e-mailom a dohodne s kupujúcim zaslanie alebo osobne prevzatie tovaru.
7.8. Adresa pre uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady tovaru, doručenie alebo odovzdanie reklamovaného tovaru je: ZLATÝ PRÍSTAV s.r.o., Cintorínska 9, 811 08 Bratislava – mestská časť Staré Mesto. Náklady na doručenie reklamovaného tovaru predávajúcemu znáša kupujúci.
7.9. Predávajúci vybaví reklamáciu tovaru ihneď, v zložitejších prípadoch do 30 dní od začiatku reklamačného konania. Predávajúci oznámi výsledok vybavenia reklamácie kupujúcemu v zákonnej lehote, a to písomne e-mailom alebo poštou.
7.10. Ak nie je kupujúci spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, je povinný požiadať predávajúceho o vyriešenie sporu. Adresa pre odoslanie žiadosti je: ZLATÝ PRÍSTAV s.r.o., Cintorínska 9, 811 08 Bratislava – mestská časť Staré Mesto alebo info@zlatypristav.sk. Na uvedených adresách je možné podávať taktiež žiadosť o nápravu, sťažnosti a podnety.
7.11. V prípade, že predávajúci s kupujúcim spor nevyriešia, má kupujúci možnosť podať žiadosť o nápravu prostredníctvom platformy alternatívneho on-line riešenia sporu medzi obchodníkom a spotrebiteľom, ktorú zabezpečuje Európska komisia a slovenské subjekty riešenia sporov on-line (RSO). Platforma RSO je dostupná na nasledujúcom odkaze.
7.12. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná oprávnená právnická osoba, zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov, vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky.
8. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
8.1. V prípade produktov s pevnou cenou je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho oprávnený v súlade s ustanovením § 20 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, a to písomnou formou. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom si môže odstúpenie od zmluvy uplatniť prostredníctvom formulára umiestneného na nasledovnom odkaze, ktorý vyplnený zašle na adresu: ZLATÝ PRÍSTAV s.r.o., Cintorínska 9, 811 08 Bratislava – mestská časť Staré Mesto alebo na e-mail: info@zlatypristav.sk.
8.2. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, môže predávajúci požadovať po kupujúcom čiastku odpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru v súlade s § 21 ods. 4 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. V uvedenom prípade bude zo strany predávajúceho vrátená kúpna cena, ponížená o kompenzáciu zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru.
8.3. V prípade vrátenia tovaru z dôvodu odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy vrátiť predávajúcemu tovar osobne alebo prostredníctvom prepravnej služby na adresu prevádzky predávajúceho: ZLATÝ PRÍSTAV s.r.o., Cintorínska 9, 811 08 Bratislava. V uvedenom prípade kupujúci bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 21 ods. 3 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Kupujúci je ďalej povinný priložiť k vrátenému tovaru originál daňového dokladu, záručný list, číslo objednávky a číslo bankového účtu, kam má byť cena tovaru vrátená. Finančná čiastka bude odoslaná na kupujúcim zvolený bankový účet, a to najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.
8.4. V prípade investičných produktov (vrátane investičných produktov kupovaných prostredníctvom sporiacich programov) je po uzatvorení kúpnej zmluvy odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúceho vylúčené v zmysle § 19 ods. 1 písm. b) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov: „Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 okrem zmluvy, ktorej predmetom je dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,“.
8.5. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru (napr. aj z dôvodu oneskorenej aktualizácie stavu zásob), alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na účet určený kupujúcim. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodov podľa tohto bodu zmluvy aj po tom, čo už bol tovar kupujúcim uhradený.
8.6. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do piatich pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tento tovar prevziať.
8.7. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej s kupujúcim v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (t.j. ceny zjavne iné ako je cena pre daný typ/druh tovaru obvyklá), v prípade vis maior, predovšetkým v prípadoch neobvyklých výkyvov cien tovarov na investičnom trhu, alebo zatvorenia investičných trhov a pod.
8.8. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj v prípade, ak sa kupujúci správa voči predávajúcemu v rozpore s dobrými mravmi.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1. Vo veci ochrany a spracovania osobných údajov kupujúceho zo strany predávajúceho sa použijú tieto podmienky ochrany osobných údajov.
10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
10.1. Orgán dohľadu: Slovenská obchodná inšpekcia,
kontakt: Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj,
Odbor výkonu dohľadu,
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava,
ba@soi.sk,
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04,
fax č. 02/58 27 21 70.
10.2. Na rozhodovanie všetkých sporov zo zmluvného vzťahu vyplývajúceho z kúpnej zmluvy alebo objednávok uzavretých a uskutočnených prostredníctvom elektronického obchodu www.zlatypristav.sk, vrátane sporov o existenciu alebo neexistenciu kúpnej zmluvy, je výlučne oprávnený miestne a vecne príslušný súd SR. Zmluvný vzťah podlieha slovenskému právu.
10.3. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho www.zlatypristav.sk.
10.4. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
10.5. Tieto VOP sú platné a účinné odo dňa 01.07.2024.